Facebook i privatnost

Članak

Facebook je u utorak postigao sporazum o nagodbi s američkom Federalnom trgovačkom komisijom (FTC) koji se odnosi na bolju kontrolu privatnosti korisnika, a tehnološki gigant je pristao na stalne provjere u sljedećih 20 godina. Po uvjetima sporazuma Facebook mora od korisnika prethodno dobiti dopuštenje prije nego promijeni načine na koji se osobni podaci korisnika dijele na mreži. Za narednih 20 godina Facebook također mora dostaviti raspored provjera koje će obavljati “nezavisni revizori”, kako bi se osiguralo da se odredbe o privatnosti štite i da se ne krše prava korisnika. Facebook prati što radite i nakon što se odlogirate! (26.09.2011.). Facebook se obvezao stotinama milijuna svojih korisnika da će se držati obećanja koja se tiču privatnosti”, rekao je predsjednik FTC-a Jon Leibowitz dodajući da Facebookove inovacije neće morati ići na štetu privatnosti korisnika. Akcije FTC-a će to osigurati, odlučan je bio Leibowitz. Facebookov su-osnivač i CEO Mark Zuckerberg također je objavio podugački post na Facebook blogu o budućnosti privatnosti na ovoj društvenoj mreži i svom “povijesnom” sporazumu s FTC-em. Ja sam prvi koji će priznati da smo napravili hrpu grešaka, napisao je Zuckerberg.Ova objava potvrdila je glasine koje su trajale već neko vrijeme, a koje su se odnosile na kontroverzne prakse zaštite prava na privatnost korisnika Facebooka. U narednih čak 20 godina Facebook će svake dvije godine biti kontroliran kako bi se osiguralo da se ova kompanija pridržava odredbi o kojima je postigla sporazum s FTC-om. Ono što se Facebooku najviše zamjera je to da je čak i one informacije koje su korisnici ove društvene mreže označili kao privatne Facebook iskoristio i omogućio da budu dostupne. Dakle, protiv volje i suglasnosti korisnika.

Primjerice, 2009. godine Facebook je promijenio svoje stranice i uveo da neke informacije ostanu privatne ako to korisnici žele, kao npr. Friend List (liste prijatelja). Međutim te informacije potom je učinio javnima. Nije prethodno upozorio korisnike na to niti je dobio njihov pristanak. Premda je godinama to opovrgavao, Facebook je privatne podatke korisnika učinio dostupnim oglašivačima. FTC je također utvrdila da aplikacije tzv. “trećih strana” koje korisnici instaliraju nemaju samo pristup onim informacijama koje su im nužne za funkcioniranje. Zapravo, aplikacije su mogle pristupati svim korisnikovim osobnim informacijama. U određenim slučajevima Facebook je dopuštao uvid u privatne podatke korisnika, kao što su fotografije ili videosnimke, čak i nakon što su ti korisnici izbrisali svoje profile na Facebooku. Prema pisanju All Things D, “Facebookova kazna je u skladu s onim s čime su se Facebookovi konkurenti Twitter i Google već složili: Jasnije politike privatnosti koje će biti revidirane svake dvije godine narednih 20 godina.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s